Tarnowska Organizacja Turystyczna zaprezentowała dziennikarzom z całej Polski bogatą ofertę turystyczną Tarnowa oraz regionu – w tym pobliskich atrakcji województwa świętokrzyskiego. Dzięki współpracy z dziennikarzami, którzy mieli okazję na własne oczy zobaczyć wyjątkowe miejsca, wydarzenie to miało charakter zarówno informacyjny, jak i promocyjny. W najbliższym czasie możemy spodziewać się różnorodnych publikacji, w których rolę główną będą odgrywać Tarnów i szeroko rozumiane okolice.
Trzydniowy program study press ride był obszerny, a harmonogram mocno napięty. Dziennikarze od poranku do wieczora w intensywnym tempie odkrywali perełki turystyczne. Odwiedzono m. in.: ośrodek Dominikanów i bacówkę w Jamnej, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Czchów, winnicę Uroczysko, Tarnów oraz Zalipie.
Z kolei w świętokrzyskim zwiedzano Kurozwęki, Muzeum Śliwki Szydłowskiej, Podziemną Trasę Turystyczną w Opatowie, Sandomierz oraz Winnicę Sandomierską. Tarnowska Organizacja Turystyczna zdecydowała się na promocję świętokrzyskich atrakcji z uwagi na stosunkowo bliskie położenie od regionu tarnowskiego, dzięki czemu można zbudować szeroką i bardzo ciekawą ofertę turystyczną. Liczne winnice, bogata historia i tradycje winiarskie stanowią olbrzymi potencjał enoturystyczny na poziomie międzynarodowym. Tarnowska Organizacja Turystyczna w swoim działaniu nawiązuje też do Małopolski, jako krainy historycznej, która w szczególności obejmowała tereny dzisiejszych województw małopolskiego, świętokrzyskiego i po części podkarpackiego, a także innych rejonów Polski.
Wracając do study press ride – wydarzeniu towarzyszyły degustacje produktów regionalnych i lokalnych specjałów, a także wizyty w tarnowskich obiektach gastronomicznych. Tym samym dziennikarze odkrywali Tarnów i region także od kuchni.
Wydarzenie pozwoliło dziennikarzom na głębsze poznanie Tarnowa i regionu, jego historii, kultury, kulinariów, atrakcji turystycznych oraz Polskiej Marki Turystycznej enoTARNOWSKIE. Dzięki takiej inicjatywie, region zyska na rozpoznawalności, przyciągając coraz więcej turystów. To istotny element budowania pozytywnego wizerunku.
Study press ride dla dziennikarzy została zrealizowany w ramach zadania publicznego pn. „Rozwój turystyki aktywnej w regionach winiarskich”. Dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.